top of page
Esbjerg%20havn_edited.jpg
White_PNG (1).png

Hydro-Pneumatic Fenders

Hydro Fendere / Ubådsfendere er udviklet fra pneumatiske fendere, men modsat en standard pneumatisk fender, flyder Hydro Fenderen lodret.

Dette opnås ved at fylde vand i fenderen og påføre ballast i bunden på fenderen.

Vores Hydro Fendere har en lav reaktionskraft, hvilket hjælper til at give skibende bedre beskyttelse.

Hydro Fenderen er designet til brug ved ubåde, ”semi-submerged” skibe mm. Generelt skibe med behov for beskyttelse under vandoverfladen.

Drawing 1:Diagrammatic drawing.jpg

Konfiguration:

En Hydro Fender består generelt af 3 dele:

 

Form:

Den elliptiske form er lavet af 3 indre gummilag, et forstærket mellemlag af syntetisk dæk og et ydre gummilag. Tykkelsen varierer fra 10mm til 18mm.

 

Det indre gummilag er lavet for at undgå luftlækage og holde trykket stabilt.

 

Det forstærkede mellemlag af syntetisk dæk er rammen på fenderformen.

 

Det ydre gummilag hjælper med ekstra beskyttelse mod slid og skader fra skib og kaj.

 

Topflange:

Den øverste flange består af den faste indvendige flange og luft ventilen.

Den faste indvendige flange, fastgør den ydre del og ventilen.

Ventil systemet består af et system med flere forskellige ventiler; en luftkugleventil, en vandventil, en sikkerhedsventil, en trykprøveventil og et beskyttelsesdæksel.

 

Bundflange:

Bundflangen består af en indre og ydre flange. Den indre flange er indsat inde i fenderkroppen. Den ydre flange forbinder ballasten ved hjælp af kæder.

Komplet system:

Udover selve fenderkroppen, inkludere et komplet fender system også:

Bagplade: En plade som fenderen kan ligge stabilt op ad, denne kan laves efter behov.

Ballast: Stålplader svejset sammen til en firkant, med fyldstof alt efter krævet vægt. Denne bliver designet i henhold til fenderens vand/luft forhold.

Performance and dimension table

Drawing 3:Body Configuration.png
Hydro fender table.jpg

Alle Fender Service pneumatic fendere bliver produceret i henhold til ISO17357-1:2014, hvilket er den nyeste standard indenfor for high pressure pneumatic fender som udkom i 2014: ISO17357-1:2014 “Ships and marine technology - Floating pneumatic rubber fenders - Part 1: High pressure”.

 

Denne certificering fastsætter standarden til produkterne i forhold til designet, materialet og den performance test som de går igennem for at sikre produktets kvalitet.

Properties of Inner and Outer Rubber Mat
bottom of page